pondělí 2. listopadu 2015

Amy a Roger na cestě

Název originálu- Amy and Roger´s Epic Detour 
Autor- Morgan Matson 
Žánr- Dívčí romány, Román, Roadtrip
Počet stran- 420 
Rok vydání- 2013 
Nakladatelství- CooBoo 
Anotace- 
  Amy se na léto dvakrát netěší. Její máma se rozhodla přestěhovat na druhý konec země a Amy má teď za úkol dovézt její auto z Kalifornie do Connecticutu. Problém je, že od té doby, co její otec zemřel při autonehodě, se Amy není schopná posadit za volant. Děsí ji to. A v tu chvíli přichází na scénu Roger, prý starý přítel rodiny (jak tvrdí Amyina matka), který má také v plánu road trip přes půlku Států. Nejkratší možná trasa je naplánovaná, tak stačí vyrazit… Proč to ale nevzít zábavnější cestou? Udělat si pár zajížděk rodičům natruc a poznat Ameriku? Pomůže to oběma, aby se vyrovnali sami se sebou a zacelili bolavé rány? 


Rcenze-
  Amy se s matkou stěhuje na druhý konec Spojených států. Problém je v tom, že z Kalifornie musí do Connecticutu odvést auto. Amy má strach z řízení a od té doby co zemřel její otec, neřídila auto. Amyna matka to však zařídí a s Amy pojede i Roger, který bude řídit.

  Amy však není psychicky v pohodě a Roger je jeden z prvních se kterými se po otcově smrt baví. Když vyjedou na cestu, se Amy dozví o Rogerově přítelkyni, která se sním rozešla a neřekla mu proč. Amy s Rogrem se rozhodnou, že za ní pojedou a možná si udělají zajímavý výlet.


  Knihu jsem měla půjčenou z knihovny a to se u mě moc často nestává. Nějak jsem stále neměla čas si jí koupit a když jsem jí viděla v knihovně, tak jsem si jí vzala. Do knihy jsem se hned pustila a četla a četla. Knížka je napsána velmi čtivým stylem. Je to oddechovka, u které se zasmála.

  Knihu jsem četla na konci léta a díky ní jsme si ho pár chvil prodloužila. Roadtrip je ještě víc uvěřitelný díky tomu, že ho autorka opravdu zažila. Při čtení jsem si říkala, že kdybych bydlela v Spojených státech, tak každé léto jedu na roadtip. Ve Spojených státech je tolik zajímavých míst a v knížce jich navštíví jen zlomek. Záviděla jsem Amy a Rogerovi jejich dobrodružství. V knize bych ocenila více cestování. Právě to bylo to co mě nejvíce zajímalo. 

 Součástí knihy je taky vtipný Amyin cestovní deník. V knížce jsou různé zápisky a samozřejmě seznamy písniček. Doufám že Rogerův seznam někdy použiji. V knížce bylo mnoho malých drobností, které potěší a  navíc je kniha velmi dobře graficky zpracovaná. 

  Knížku rozhodně doporučuji přečíst. Ne z důvodu že vám změní život, ale protože vás pobaví. Není to klasická romance, i když tam nějaká je. Velkou roli tady hraje osobnost hlavní hrdinky. V průběhu příběhu se dozvídáme, proč se chová, jak se chová. Kniha má díky tomu vážnější nádech. 

  Kniha končí velmi otevřeně, účtenkou. Celý konec si musíte domyslet. Skončí výlet, skočí příběh. Osudy vedlejších i hlavních postav vám nikdo neřekne. Těžko říct, jestli je to dobře. Mě se to celkem líbilo.

Závěr-
  Kniha se mi líbila. Je to oddechová četba na léto jako stvořená. Knížka má samozřejmě nějaké ty mouchy, ale dají se přežít. 3 a půl hvězdičky.


Žádné komentáře:

Okomentovat